.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پسر 9 ساله در آزمون دانشگاه آزاد

يک آقا و يک خانم 70 ساله مسن ترين و يک پسر 9 ساله جوانترين شرکت کنندگان آزمون امسال دانشگاه آزاد اسلامي معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، دکتر عبداله جاسبي صبح امروز پنجشنبه در نشستي با خبرنگاران که در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: در آزمون امروز و فردا – پنجشنبه و جمعه- مجموعا 635 هزار داوطلب در گروه غير پزشکي براي ورود به دانشگاه آزاد با يکديگر رقابت مي‌کنند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: بيشترين شرکت کننده در آزمون غيرپزشکي مربوط به رشته‌هاي فني و مهندسي 37 درصد، علوم انساني 30 درصد، علوم پزشکي 20 درصد، علوم تجربي و کشاورزي 12 درصد و هنر يک درصد است.

جاسبي افزود: در بين رشته‌هاي فني و مهندسي، بيشترين متقاضي مربوط به رشته معماري و عمران، در علوم تجربي و کشاورزي بيشترين متقاضي مربوط به رشته ميکروبيولوژي، در علوم انساني بيشترين متقاضي مربوط به رشته‌هاي حقوق، زبان انگليسي و حسابداري و در هنر مربوط به رشته ارتباطات تصويري است.

وي خاطرنشان کرد: آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي در 209 حوزه داخلي در سراسر کشور و 5 حوزه خارج کشور در امارات متحده عربي، قطر، کويت، ژاپن و قرقيزستان برگزار مي‌‌شود.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به درصد جنسيتي شرکت‌کنندگان در آزمون‌هاي اين دانشگاه، گفت: در مجموع آزمون پزشکي و غير پزشکي ، 46 درصد شرکت کنندگان مرد و 54 درصد زن هستند.

جاسبي افزود: در آزمون غيرپزشکي، 51 درصد مرد و 49 درصد زن هستند و در آزمون پزشکي 27 درصد مرد و 73 درصد زن هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به امنيت آزمون اشاره کرد و گفت: اين آزمون در نهايت دقت و امنيت در حال برگزاري است و تمام پيش بيني‌هاي امنيتي درباره ارسال سوالات، پاسخ نامه‌ها و قرنطينه سوالات به عمل آمده است.

جاسبي به يک تغيير در ازمون امسال هم اشاره کرد و افزود: در آزمون‌هاي 26 سال گذشته هر زمان آزمون دانشگاه آزاد برگزار مي‌شد، داوطلب بايد در شهري که به عنوان انتخاب اول خود برگزيده بود براي آزمون شرکت مي‌کرد، ولي امسال داوطلبان بدون در نظر گرفتن انتخاب اول خود در شهر محل سکونت خود مي توانند امتحان بدهند.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي زمان اعلام نتايج آزمون اين دانشگاه را نيمه دوم شهريور ماه اعلام کرد و ادامه داد: سعي مي‌کنيم نتايج آزمون کارشناسي ارشد را نيز د‌ر نيمه اول شهريور ماه اعلام کنيم.

جاسبي، مسن ترين شرکت کننده در اين آزمون را يک آقا و يک خانم 70 ساله و جوانترين شرکت‌کننده را يک پسر 9 ساله معرفي کرد.

وي گفت: آزمون علوم پزشکي هفته آينده برگزار مي‌شود و 165 هزار نفر در اين ازمون شرکت خواهند کرد. همچنين در آزمون کارداني پيوسته که 23 مرداد ماه برگزار مي شود 200 هزار داوطلب شرکت خواهند داشت.

جاسبي تاکيد کرد: بيش از يک ميليون داوطلب در آزمون‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي سال 1388 شرکت مي‌کنند و 300 هزار تن در آزمون‌هاي پزشکي و غيرپزشکي و متجاوز از 100 هزار تن در آزمون کارداني پيوسته پذيرفته خواهند شد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي در پاسخ به پيشنهاد خبرنگار ايرنا مبني برتهيه گزارش از مراحل قرنطينه سئوالات آزمون علوم پزشکي که هفته آينده برگزار مي شود با اين پيشنهاد موافقت کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.